12 Temmuz 2014 Cumartesi

Sınava mı çalışıyoruz,kendimizi terbiye mi ediyoruz?^^

   Merhabalaaar,
Bu postu yazmayı düşünmüyordum ama çoook sevdiğim ve yorumlarını her daim gülümseyerek okuduğum iki okuyucum (Suakolik ve Sena) rica edince ufak bir yazıda toplamaya karar verdim çalışma tüyolarımı:))
   Sınava Hazırlanırken
1-Şimdiye kadar neleri bilip nerelerde eksiğiniz olduğunuzu tespit edin.Bence eksik olduklarınızı işaretleyin yada bir kağıda yazın.
   Daha sonra yazdığınız konuları aylara bölüp paylaştırın,girdiğiniz ayı da haftalara bölerek konuları çalışabileceğiniz şekilde dağıtın.
Biraz karmaşık ve sıkıcı göründüğünün farkındayım ama kendinize kısa vadelerde hedef belirlemenize yardımcı oluyor ve yıl içinde ders çalışmama yardımcı olan tektük programdan biriydi.

Bu benim programı yazdığım defterdi,biliyorum biliyorum bu kadar güzel ve şirin bir defteri ders programı için saçmalık;  anlık bir dürtüydü sadece,sonradan azıcık(!) pişman olsam da iş işten geçmişti zaten^^
2-Konuları çalışırken yanınızda mutlaka ufak bir not defteri bulundurun,ben özet tutan kişilerdenim ama bu fazlaca zamanınızı alıyor,en güzeli ufak bir defterde önemli gördüğünüz yerleri toplamak.Formülleri,yazarları ve daha bir sürü şeyi yazmanız gerekir,bunun için de bir defter şart!
3-Kendinizi ne kadar hobilerinizden mahrum etmemeye çalışsanız da bir yerden fedakarlık etmeniz gerekiyor.Bu tabi ki hepsini atın bir köşeye demek değil ama vaktinizi ayırmak konusunda biraz daha sıkı olmak zorunda kalıyorsunuz,yıl başından itibaren program düzeninizi oturtursanız çok sorun olacağını zannetmiyorum.
4-Kendinize zaman ayırmayı ihmal etmeyin,yıl sonunda tüm yılımı çalışarak geçirdim demektense kendime vakit ayırmayı da bildim demek daha iyi bence:)Bu yüzden haftada bir günü-mümkünse cuma,cumartesi günlerinden birini- kendinize ayırın.film izleyin,kitap okuyun,dışarı çıkıp temiz hava alı,arkadaşlarınızla vakit geçirin ama beyninizin en azından kısa bir süreliğine de olsa rahatlamasında izin verin.
5-Mutlaka ama mutlaka deneme ve test çözün.Konuları çalışmak sizi her ne kadar bilgilendirse de konuları pekiştirme ve çalıştıklarınızı unutmama adına soru çözmek şart.
6-Çalışma alanlarınızı da renklendirin ya da çalıştığınız ortamı-masayı sevdiğiniz ve rahat edeceğiniz şekilde dizayn edin.Bu sizi çalışmaya iten bir faktör olacaktır.
7-Kendinize bir gün yüklenip diğer gün hiç çalışmamazlık yapmayın,bunun size hiçbir faydası olmaz.

Yıl içinde yanımdan neredeyse hiç ayırmadığım malzemeler de bunlar:)Postitler,ayraçlar ve ataçlar sorularımın olduğu,çalışmam gereken,önemli notların yer aldığı sayfaları işaretlemekte çok yardımcı oldular:))
Sınav Anı:
Sınava gireceğiniz sınıfı yada amfiyi önceden gidip görün.Sıranıza oturun ve kendinizi sınav anına hazırlamaya çalışın.Bu size sınav günü çok yardımcı olacaktır.
Sınav günü sınıfınıza çok erken girmeyin,bu sizi farkında olmadan strese sokacaktır.
Sınav kağıtları dağıtılmadan önce mutlaka lavaboya gidin.
Sınav sorularının belli kısımlarında takılmanız çok normal ama unutmayın siz zorlanıyorsanız büyük çoğunluk da aynı sorularda zorlanacaktır yani bir soruda uzun vakit harcamayın.
Sınav Sonrası:
Kendinizi üzmeyin,elinizden geleni yaptığınızı unutmayın.Ne kadar iyi geçerse geçsin etrafınızdaki insanlar moralinizi bozabilir,buna izin vermeyin.
Umudunuzu asla kaybetmeyin,beklediğiniz sonuçlardan kat be kat geleceğine ben eminim:)
Kendinize sınavlar bittikten sonra işkence etmeyi bırakın;iyi ya da kötü olan oldu zaten:)
***
Verebileceğim belli başlı tavsiyeler bunlar,inş.yardımcı olabilmişimdir^^
Şimdiden sınava girecek herkese başarılar,umarım hepiniz yıl boyunca ve sınavdan sonra çoook mutlu olursunuz..





23 yorum:

  1. ayy inanmıyorum hiç üşenmeden yazdın biz istedik diye , çok çok teşekkür ederimm :)) ama benim bi kaç sorum daha var onları twitter üzerinden sorsam rahatsız olur musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek seve seve yazdım^^bu arada tabi ki sorabilirsin sorularını,yardımcı olabilirsem ne ala:))

      Sil
  2. ah ah ne kadar iyi olmuş anlatamam ! bende ygsye gireceklerdenim ve panik var :( açıkcası istediğim bölümler aslında çok çok yüksek bölümler değil ama bir panik bir heyecan :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmez miyim,ben de hala bittiğine inanamıyorum,şunu söyleyebilirim en hızlı geçen seneniz olacak:))Panik yapmana hiç gerek yok,yeteri kadar çalıştığın sürece olmayacak bir şey de yok,yani içini rahat tut,unutma sınav zamanı sana rahatlık da lazım:)

      Sil
  3. Hiç elim ayağıma dolanmadan bir sınava girdiğimi hatırlamıyorum stres ayrılmaz dostum :(
    Yazınız gerçekten yararlı bilgilerde bulunan öneriler,herşeyde beynimizde bitiyor aslında böyle bakınca doğru bir çalışma sistemi kurarsak korkacak hiçbirşey olmadığını görüyoruz...Teşekkürler paylaşım için iyiden iyice hafifledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana^^
      Gerçekten öyle,insanın kendisini stresin kucağına bırakmaması ,stresini yönlendirebilmesi gerekiyor.Bunu başaran bir çok kişi de sınavdan istediği sonucun kat be kat üstünde iyi bir sonuçla çıkıyor zaten:)

      Sil
  4. Sena ve Suakolik istemiş ama bana da çok yardımcı oldu.Bende ders çalışmaya başladım tavsiyelerine uyacağım :) Teşekkür ederim :D Bu arada blogunu yeni keşfettim çok sevdim bana da beklerim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yardımcı olabildiğimi okudukça çok mutlu oluyorum^^Ne demek her zaman yardımcı olmaya çalışırım,siz yeter ki çalışın :D
      Hoşgeldiiin,mutluluk getirdin:))

      Sil
    2. Teşekkür ederim :) Fırsat buldukça ziyaret edeceğim :))

      Sil
  5. canım çok güzel tavsiyeler http://cocugumlaeglenirken.blogspot.co.uk/

    YanıtlaSil
  6. Haftalık kaç konu veriyorsun ? Veya veriyordun :( ben ayarlayamyrm ... Bu arada mezuna mı kaldn ya da nereyi yzdn?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışacağım konuya göre değişiyordu ama mat lys ve geometriden birer konu veriyordum,bildiğim kadarıyla rahat yetişiyor,yine de dediğim gibi konuya göre değişiyor.asıl bilmen gereken hangi konuda daha çok eksiksin?İlk önce rahatla ve konuları stres yapmadan sadece derslerine odaklanarak bölüştür,şimdiden kolay gelsin^^
      Ankara hukuğa gideceğim inş.:))

      Sil
  7. Mf3 den tercih yapıcam ama konu paylaşımı yapamyrm.. Lys mi ygs mi çalşym bilemiyorum :) bir haftaya sence kaç konu vermeliyim ygs lys birlikte mi götürmeliym sen nasl yaptn :) bu arada harikasın !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası mat-fen alanına dair çok bir bilgim yok ama ygs ve lys kesinlikle bir arada gitmeli yoksa ygsden sonra lys'yi yetiştiremezsin,çok az bir zaman kalıyor.bir haftaya hepsinden birer konu ver mesela.zorlandığın konuları ya da uzun konuları da ikişer haftaya bölersin.
      şimdiden kolay gelsin:)Bu arada teşekkür ediyorum iltifatın için,beni çok mutlu ettin^^

      Sil
  8. En sevdiğim defteri program defteri yaparak başlıyorum :) haftalık 5 konuyla başlycam :) seneye buraya hedefime ulaşmış bir şekilde bölümümü yazcam :) seviliyorsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum aldığın kararlara senin adına^^Seneye yazmayı kesinlikle unutma,her şey gönlünce olsun:))P.S;seviliyorsun sayın okuyucum:))

      Sil
  9. Bütün enerjimle çalışmaya başılıyorum bir saat sonra ölüm gibi geliyor ölüm!!!!! Çalışma alışkanlığını nasil edindin yardim etttt !!! Böye durumlarda ne yapıyordun :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz sıcaklarından dolayı bunalman,kitapların başında uzun süre oturamaman gayet normal bir durum bence,kim bu mevsimde çalışabiliyor ki adamakıllı:)yapman gereken uzun süre çalışmak değil,her gün düzenli çalışmak(ayrıca 1 saat zaten yeterli bir süre,kendine göre abartıya kaçmamak şartıyla biraz mola ver daha sonra devam edersin çalışmaya).
      bir zaman sonra bu çalışma temposunu alışkanlık haline getiriyorsun ve çalışmadığın gün vicdan azabı çekiyorsun.mevsim zaten bunaltıcı bir de kendini bunaltma,rahat ol:)) şimdiden kolay gelsin,iyi çalışmalar.^^

      Sil
  10. edb. çalışmaya ne zaman başladn? :) yazın ne çalıştın? ayrıca en beğendiğin soru bankaları hangileriydi ? :) lütfen cevapla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. edebiyatı yıl içinde çalıştım tabi ufak ufak en azından ilk konuları çalışabilirsin.sürekli tekrar etmen gereken bir ders olduğu için yazar,şair ,eserleri yıl içine bıraksan daha iyi olur bence.şimdilik bol bol türkçe denemesi çöz ki pratiğin artsın. ben fem setlerini çok beğeniyorum genelde de onlardan çalıştım. şimdiden kolay gelsin:)

      Sil