24 Ekim 2012 Çarşamba


İNSAN TATİLLERİ NASIL SEVMEZ?^^

tatilim iki üç önce başlamış olsa da-yazılılar biter bitmez soluğu evde aldım^^-günlerdir bilgisayarın başına geçip geçip acaba ne yazsam diye düşünüyorum ya da başladığım yazıyı beğenmeyip siliyorum.en iyisi geriye kalan şu 5 günde neler yapmak istediğimden bahsedeyim dedim.
ilk önce öğretmenimin ceza olarak verdiği 1000 soruyu tamamlamak zorundayım ki bu normalde bir hafta için çok da ağır değil ama malum bayramdayız.hangi ara bu kadar soruyu çözeceğim bilmiyorum.
2. okumayı düşündüklerim:
bu tatilde ilk önce goethe'nin faust kitabını sonra da candace bushnell'in beşinci cadde bir numara kitabını okumak istiyorum.
     faust kitabını bilmeyen yoktur zaten.edebiyat öğretmenimin tavsiyesi üstüne başladım.-birçok kişiden de çok güzel olduğunu duymuştum.-açıkçası ilk sayfalar beni biraz sıktı ama ilerledikçe güzelleşeceğine inanıyorum.
ikinci kitaptan bahsedecek olursak:


                                                  -BEŞİNCİ CADDE BİR NUMARA-
Arka Kapak
"Jane Austen'ı elinde martinisiyle hayal edin; ya da paten kayan bir Jonathan Swift düşünün."
-Sunday Telegraph-

Manhattan'ın en eski ve en tarihi mahallelerinden birinde kule gibi yükselen Art Deco stili Beşinci Cadde 1 Numara eşsiz bir adres.

Öyle ya da böyle, anca hak kazanıp girebileceğiniz bir bina. Candace Bushnell'in yeni romanı, Beşinci Cadde 1 Numara'daki kadınlar için bu apartmanda bir daire sahibi olmak, büyük bir özenle kurmayı başardıkları hayatlarının olmazsa olmazı. Yatırım fonu kralının karısından ihtiyar dedikodu yazarına, özgür ruhlu L.. A kaçkını aktriste kadar herkesin zengin bir hayata kavuşmak için başvurduğu oyun planı, bu meşhur binanın ihtişamlı çatısı altında buluşuyor.

                                                             
candace bushnell'in birkaç kitabını okudum ve oldukça beğendim.çok akıcı ve anlaşılabilir anlatmış.newyork'u da çok sevdiğim düşünülürse bu kitabını da okumalıyım diye düşündüm.
***

izlemeyi düşündüklerimden bahsedecek olursak bu bölüm çok da geniş değil.malum sadece beş gün.şimdiden bir film izledim.birazcık ondan bahsedeyim:
-AŞK ÇEŞMESİ-
başrollerde josh duhamel (ki kendisinin oyunculuğu çok iyidir.bkz:başımıza gelenler çok güzel bir filmdi.bir gün uzzzzuuun uzadıya anlatmak isterim.)ve kristin bell yer alıyor.

 klasik bir hoşlanmanın yol açtığı sorunları esprili bir dille gözler önüne sürüyor.


Beth müze görevlisi ve şanssız bir aşıktır. Kardeşinin düğününe gitmek için Romaya gider ve orada Nick ile tanışır. Ancak depresif bir anında dilek kuyusundaki dilek paralarını çıkarmış ve bir nevi lanetlenmiştir. Laneti çıkardığı paraları atan yani aşk dileyen erkeklerin aşkıdır. Ve Nick de onlardan biridir. Bu arada Beth ile Nick yakınlaşır. Ama bir sorun vardır, Beth Nick'in aşkının gerçek olup olmadığını nasıl anlayacaktır...
filmi beş üzerinden değerlendirmem gerekse 4.2 verirdim.boş bir zamanda izlenilmesi gerekenler bölümünde yer alabilir.
    bir de dizi izlemeye düşünüyorum.daha doğrusu başladım bile^^

    -PANDA AND HEDGEHOG-
 lee dong hae ve yoon seung ah başrollerde.ikisini de çok seviyorum hayliyle diziye de bayıldım.yoon seung ah(dizideki adıyla panda)bir pastane işletmektedir ama şefi pek de iyi değildir.sonra lee dong hae(yani kirpi)ile tanışır ve onu işe alır.işte yakınlaştıkça birbirlerinden hoşlanmaya başlarlar.ve olaylar bunun etrafında gelişmeye başlar...tam da en güzel yerinde anlatmayı kesiyorum^^azıcık karakterlerden bahsedelim.



  
lee dong hae (kirpi:))
ailesi olmadan biyikbaba diye hitap ettiği birinin yanında büyümüştür.sert ve soğukkanlı olmasına rağmen Pan Da nın yanında çok farklı davranmaktadır.
yoon seung ah(Panda)
ailesi öldükten sonra babasının pastanesine sahip çıkar ve burayı işletmeye devam eder,en azında bunun için çabalar^^ kirpiyi işe aldığında başına geleceklerden habersizdir.
choi jin hyuk(choi won il)
panda onun küçüklük aşkıdır ve 15 yıl sonra tekrar görmesiyle duyguları gün yüzüne çıkmaya başlar.kirpi ile aralarındaki dostluk-düşmanlık arası garip  arkadaşlık da böyle başlar.
yoo so young(kang eun bi)
choi won il'in sekreteridir,aynı zamanda ona aşıktır.bu yetmezmiş gibi bir de pandanın en yakın arkadaşıdır.ama choi won il'in pandaya aşık olması onu da değiştirmeye başlayacaktır....

    yine fazla konuştum ,hehe^_^ hepinize şimdiden iyi tatiller diliyorum.bir dahaki yazıda görüşmek üzere,hoşçakalıııın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder