24 Temmuz 2012 Salı

   
                                       <3PARİS'TE AŞK<3
                   
       kesinlikle muhteşem bir kitap!paris'e gitme isteğiyle yanıp tutuşuyorum:)
kitap,bir kızn babasının isteğiyle(zorlamasıyla)paris'teki özel bir okula gitmesi ile başlıyor.kız başta okuldan nefret etse de gün geçtikçe-edindiği arkadaş grubunun ve 2 metrede bir sinema olmasının da etkisiyle-paris'r aşık olur.sadece paris gibi büyülü bir şehre aşık olsa yine iyi ama ona burayı sevdiren en iyi arkadaşı etiene'ye-st.clair-aşık olur.
     atlanta'da bıraktığı toph ve her seferinde yüreğini hoplatan etiene arasında gidip gelirken toph'un en yi arkadaşıyla çıktığını öğrenir ve bu bocalamadan kurtulur.ama etiene'nin başka birisiyle ilşiki yaşaması herkesi yıpratmaktadır.ikisi de duygularını itiraf etmeye çekinirken etiene annesinin kanser olduğunu öğrenir ve bu ikisinin daha da yakınlaşmasını sağlar.etiene'nin bir karar vermesi gerkemektedir ama verdiği kararı kızımız kabul edecek mi?
    kitap tam beklediğim gibiydi.anna-kızımız-asıl evini sonunda buluyor:))
kapağın arka kapağı:



   Ah Aşk... Ne Seninle Ne de Sensiz... Bu kitabı okuduğunuz süre boyunca âşık olma hissi bütün benliğinizi saracak...

     Anna; babasının isteğiyle lisedeki son yılını Atlanta'dan, evinden, annesinden, en yakın arkadaşı Bridgette'den ve hoşlandığı çocuk Toph'tan ayrı bir şekilde geçirmek zorunda kalmış ve Paris'teki Amerikan Okulu'na yazdırılmıştır. Hem alıştığı yaşam tarzından uzaklaşmak hem de yeni bir kültüre uyum sağlamaya çalışmak Anna için çok zordur. Fakat kısa zaman içinde kendine yeni arkadaşlar edinir. Tabii onu Paris'te özel hissettiren biri vardır: Etienne. Fakat Etienne başka biriyle ilişki yaşamaktadır. Anna; Etienne ve Toph arasında gidip gelmekte ve ait olduğu yeri yani "ev"ini aramaktadır.

Çok sevdiğim bir lisem vardı; artık yok.
Çok sevdiğim bir çocuk vardı; artık yok.
Çok sevdiğim bir arkadaşım vardı; artık yok.

Artık Paris benim de evim.
Yeni arkadaşlar, yeni aşklar...
Ah aşk...
Ne seninle ne de sensiz...

  Oysa ben imkânsızı değil, gerçek aşkı arıyordum.
Ama aşk, hayallerde yaşanamayacak kadar gerçek; hayalleri süsleyecek kadar pembeydi Paris'te...
Yazar: Stephanie Perkins
Yayınevi: Arunas Yayıncılık
Çevirmen: Burcu Çelik
Sayfa sayısı: 320


kitaptan bazı sözler:
-''sana aşk şiirleri kitabı aldım!karanlık bazı şeylerin,gizlice,gölgeyle ruh arasında,sevildiği gibi severim seni..''


-''ben nevresimlerimi ütülemiyorum!/ütülüyorsun ve ben buna bayılıyorum.''

-''hemen arkasından tuttum onu.ben arkandayım dedim.''




2 yorum:

  1. Paris benim de rüyam:))
    Paris'le ilgili tüm kitap ve filmler hatta objeler ilgimi çekmiştir.Paris'e gidemedim ama Fransa-Marsilya'ya gittim halam orada yaşıyor.Ama orası da İstanbul'a çok benziyor...

    Canım harf puntolarını biraz büyütürsen daha rahat okunabilir, benim fikrim:)bir de kelime doğrulama çıkıyor onu da kaldırmalısın çünkü insanlar onu doldurmaya üşennip yorum yazmıyorlar, fikrin olsun...sevgiler

    YanıtlaSil
  2. tavsiyelerin için teşekkür ederim ama kelime doğrulamayı nasıl kaldırabilirim bu konuda biraz yeniyim de:S şimdiden teşekkürler:)

    YanıtlaSil