14 Temmuz 2012 Cumartesi

GELME ARTIK NEYE YARAR?







      nerede yitirsem hep sende buluyorum başlangıçlarımı dedi adam.kadın sadece ona bakıp gülümsemekle yetindi.adam elini uzattı ona doğru:
-yine beni bırakıp gidiyor musun yoksa,diye mırıldandı.bir rüyada mıyım yine yoksa sahiden geldin mi bu sefer,dedi.kederli bir şekilde gülümseyince akları alnına dağıldı yine.kadın,gençliğini hatırlayarak gülümsedi.
geldim.sen bekledin mi ki beni,dedi.ama adam ne konuşuyor ne de hareket ediyordu.sonra aniden konuşmaya başladı.sesi sessizliği deldi geçti.sanki sözcükler ağzından çıkmak için uzun zamandır bekliyormuşcasına döküldü gitti.
-seni tam otuz beş yıl bekledim.hiç birmeyecekmiş gibi gelen otuz beş yıl.her gün sanki bana koşup gelecekmişsin gibi heyecanlı geçen otuz beş yıl..her akşam uyuyup seni rüyamda mı görsem yoksa kapının önüne oturup seni mi beklesm diye ikilemle geçen otuz beş yıl...sevdamı,efkarımı,seni,derdimi,bei sadece sayfalara dökebildiğim otuz beş yıl..ama gelmedin be sevgili.otuz beş yıl boyunca her gün kapıya vurulan tokmağı duymak için beklerken uyuyakaldım.çatkapı gelip:
-geldim işte.sana geldim,sevdana,sevdamıza geldim,demeni bekledim.ama olmadı,alın yazısı işte.benden ayrıldığın gün verdiğim sözü tutmak için tam otuz beş yıl bekledim.her sabah yeni bir umut,her akşam aynı kalbime saplanan acımasız hüzün...ben her gün yeni bir başlangıç yapmak isterken başlangıcımı da bitişimi de sen de buldum.niye şimdi geldin ki sevgili,niye geldin ki?gözleri doldu yaşlı kadının ağlamaklı:
-anlaşılan geç kalmışım.ben senin beni beklediğini düşünemedim ki.her konuda kafa yordun bunu düşünemedin mi deme bana ne olur düşümeyi düşünemedim işte..affet bile diyemeyeceğim kadar uzun mu olmuş gerçekten?adam şöyle bir kere daha bkatı kadına.aklar ne de çok yakışmıştı ona.
-ne hasta bekler sabahı/ ne taze ölüyü mezar /ne de şeytan bir günahı/ seni beklediğim kadar,diye mırıldandı.kadın zarzor işitmişti bunu.adam öksürdü ve devam etti şiire:
-geçti istemem gelmeni/yokluğunda buldum seni/bırak vehmimde gölgeni/gelme artık neye yarar?...
bir şey diyemedi kadın.öylece kalakaldı.bu kadar mı seviyordu onu karşısındaki adam?pişmanlıklarla arkasını döndü.sicim gibi gözyaşları akarken yüzünden başka bir şiirin mısralarını mırıldandı:
-kaybetmek için erken,sevmek için çok geç...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder